Lavendar Flying Butterfly

9 mars 2007

smått och stort

Nu på morgonen när jag skulle lämna storasyster och lillebror hos deras dagmamman, så tjurade lillebror ihop en stund och ska absolut ha jackan på sej inne.
Då kommer en kompis och hennes pappa in i hallen. Pappan tycker att tjejen kan ge lillebror en kram för att han ska bli glad igen.

-Näe jag vill inte kramas säger hon
-Jo men en liten kram sa hennes pappa
-Men, jag kramar inte småkillar, säger hon väldigt bestämt
-Nähä bara stora grabbar som din pappa va? sa jag
-Mmmm och pappan fick både kram och puss medan lillebror blev utan.

Jag tror inte att lillebror hade varit mottaglig för nån kram, utan hon riskerade nog att åka på en propp om hade försökt att krama honom.....

min lille gosetok

1 kommentar:

Prinsessmamman sa...

... o min lilla gosunge som alltid delar ut pussar och kramar annars!