Lavendar Flying Butterfly

12 mars 2007

Ja det är våren....

Vårrapport

10 grader varmt
1 lysande sol
10 snödroppar
1 tussilago
1 överkörd grävling
2 motorcuklister i vansinnesfart (utan skinnställ)
1 fjäril (levande)
1 nyckelpiga (inte längre levande, lillebror skulle klappa...)
4 som fikar på trappen (5 om vi räknar Gösta...)
3 tutande tranor som flög över himlen
1 flagga fastsatt på sorasysters cykel (nu ska bara sadeln höjas oxå)
1 sänkt sadel på Trollmors cykel (!)
1 liten cykel tur med trollungarna (500 m t.o.r)
1 hål (på storasysters byxor)


Jaa inget är som den första fina vårdagen, eller hur?

7 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Sänka sadel? Har du fått kortare ben?! Vi har numera inga cyklar att cykla på... =( Jä*a tjuvar...

Tina Högman sa...

Låter som en underbar vårdag! Fast jag undrar... krymper du eller?

Sen måste jag bara inflika att vi kör ganska lagligt på vår MC, och vi har ordentliga skydd, inga skinnställ men kläder i gore-tex.

Trollmor sa...

Eh, alltså Trollfar lånade min cykel, typ i somras, han har ju betydligt längre ben än jag...sist jag använde min cykel så var adeln 15 cm för hög, det gjorde ONT att cykla tre kilometer...så...
Got the picture?

Prinsessmamman sa...

Högadeln sticker i ögonen på småborgare menar du?! ;)

Trollmor sa...

jaja messersmitt där!
;)

PGW sa...

Hm, vem är Gösta som bara nästan räknas?

Trollmor sa...

The PGW: Katten...