Lavendar Flying Butterfly

5 mars 2007

det är över

Rotfyllningen
blev en djuplagning istället

Tack för det!

Men den stackars tandläkaren fick ge mej tre ampuller med bedövning för att jag skulle sluta hojta!
Tre ampuller brukar dom tydligen ge till patienter som ska operera ut visdomständer.!'

ok

-Om vi behöver göra nåt större nån gång så ska du få ett recept på ett par piller som du ska ta på kvällen innan och på morgonen innan du kommer hit, vi måste lura din hjärna, så det inte gör ont!!..

-Ok jaha tack då...

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

I know the feeling... Jag har inte så ont av tandläkare, men gastroskopi... fy f-n.

En gång när jag skulle göra den sa sköterskan: Vi sätter en nål eller? Jag har för mej att du brukar vilja ha lugnande?!

Jag: Ja, det vill jag.

Ssk: Vi börjar väl med 2,5 som vi brukar.

Läkaren som stod en bit bort: Ge henne 5 med en gång.

Jag fick ännu mer efter ett tag. Jag minns inte så mycket när jag vaknar. Det är bra.

PGW sa...

I vissa lägen är mycket droger bra helt enkelt.

(har provat både rotfyllning, gastroskopi och visdomstandsoperationer, hade gärna fått narkos om de bara hade gett mig det)