Lavendar Flying Butterfly

18 september 2006

Rapport från Vildmarken

De 54 milen till paradiset gick bra, inga åksjuka ungar

Här komer en liten rapport om fina turer som vi gjort under denna veckan, de flesta dagar var vi faktiskt i norge och gick...

Storasyster var otroligt tapper, knatade och knatade. Lillebror var nöjd på pappas rygg i bärsäck

Söndag
Silvefallet 7 km behaglig tur i fint väder (träffade en församlimgsbo ja se världen är liten!)

Måndag
Båttur med m/s Sylöra till Sylen där vi gick en påfrestande tur, mest för att det var kallt och blåsigt ca 5km

Tisdag
Joråsåatte
så har man bestigit Båthusberget 1112 möh ca 12 km rakt upp!
(nåja nästan rakt upp ialla fall)
Den utsikten var verkligen mödan värd, jag kan förstå de som bestiger Everest mm
Jag lät som ett gammalt trasigt ånglok när jag kom upp, men luften är ju tunn så högt upp har jag hört...

Onsdag
Idag hade vi vilodag, mest för att barnen skulle få göra mer än att vandra, lite vandring blev det dock, 2 km, till en gammal såg (FloåsensGammelsåg) dit vi brukar gå varje år. Den rustas upp till det den en gång var...

Torsdag
Brennhammaren med Hammarvollen 947 möh ca 5 km + fin klättring utmed ett vattenfall

Fredag
Elgåtjörna 884 möh 3 km klättring i en brant ravin med mycket klippblock och eneris



Visst låter det inte så mycket de här korta sträckorna, men de har ändå tagit nästa hela dagen, det är ju inte som att gå asfalteradväg precis utan rätt ut i buschen.....härligt


Nu är vi hemma igen...

3 kommentarer:

Nina sa...

Hejsan! Du hade varit inne hos mig och pinkat in ditt revir ;=) och jag tänkte göra detsamma.... läste om din dotters hål i öronen inlägg. Vi gjorde hål tidigare i våras men dottern min tryckte plopparna så hårt att det blev 6 mm stora sår...aj aj aj så nu har hon inga hål men en massa söta glittriga örhängen. Ja dessa ungar....

Tina Högman sa...

men Trollfar borde ju flåsat ännu värre då, eftersom han liksom är ännu högre upp... eller?

Trollmor sa...

Tina: han är ju uppe bland molnen han...ibland

Loppan: Välkommen hit! Det är alltid roligt när någon tittar in och kommenterar!