Lavendar Flying Butterfly

4 september 2006

piercing

Jag tycker att det är väldigt fint när små tjejer har hål i öronen, och det har jag väl sagt några gånger till Storasyster. Men hon har alltid sagt att
- Neeej aldrig i livet och hållit händerna för öronen

Många av hennes vänner har små glittrande örhängen och jag har allt sett hur hon har tittat på detta, så när vi skulle till torget här i stan så frågade jag om vi skulle gå och titta där man kan göra hål i öronen.

Vi kom in i guldsmedsaffären och pratade med expediten som plockade fram örhängen och grejerna som man gör hål med så Storasyster fick titta.

-Dom ska jag ha sa hon och satte sej i mitt knä. Det var bara att klämma iväg då.

Min modiga lilla tjej räknade till tre och PANG där satt små blå glitter stenar i örona.

Och hon sa inte ett pip.

Bara log stort från öra till öra.

Min lillgumma har små glittriga örhängen


På väg ut ur affären sa Lillebror:

- Ja ha mä drog sej i örsnibbarna.

Kalla mej gärna gammaldags

men

jag sa

nej...

4 kommentarer:

Suss sa...

Vänta bara tills hon vill ha i läppen!!
Och naveln!
Och tungan!
Och ögonbrynet!!

Då kan hon knäcka extra som julgran!! :D

Prinsessmamman sa...

Det var bra gjort! Jag har allt sett hur hon trånsjukt tittat på storasysters örsnibbar men så sent som i fredags sa hon "Nää, aldrig i livet" när jag frågade om inte hon också skulle ta hål precis som storasyster! Det måste nog värka fram!

Prinsessmamman sa...

Förresten skulle jag gärna se lillebror med blått glitter i öronen! ;) Eller kanske inte?!

Tina Högman sa...

Angelica är hyperallergisk mot penicillin. En allergi ökar risken att få andra allergier. Typ nickel... Som jag har. INGET kul. Angelica får inte ta hål i öronen. Jag sa att vi kan vänta tills hon är 15 i alla fall.
Mamma har uppenbarligen ingen auktoritet för i förra veckan kom hon hem med hål i öronen...