Lavendar Flying Butterfly

26 oktober 2008

Loppis

Idag har jga och trollungarna varit på loppis!
Jag var på detta stället för ett par månader sedan och köpte då två (bara!) fina gamla trådrullar och sen ångrade jag att jag inte köpte fler.
Tiden har inte funnits att ge sej iväg... men i dag så!
Och när vi kom dit fanns det naturligtvis inga kvar...men så hittade jag EN under en trave gardiner.
Jag frågade killen som jobade där om han möjligen visste om han hade fler...
-Jaaaa jag sålde byttan som de låg i, och då hällde jag ner dem i en påse....hm. Funderade han och började riva runt bland en massa påsar bakom disken. Jag gick vidare och hittade bla ett jättefint silverfat... Så hojtade det till bakom kassadisken:
-Ha! Den som söker, finner! Hur många vill du ha?
Han hittade rularna som jag suktat efter. Jag köpte 10 st , de ligger nu på tork efter en välbehövlig rengörning, sen ska de få spets....

Det blir så fiiint!


Lycka!

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Loppis, det lät kul. Jag riktigt ser framför mig hur du sitter och rullar trollsvansarna runt trådrullarna (hi hi). Jag har fått en utmaning som jag sänder vidare till dig. Kram