Lavendar Flying Butterfly

12 oktober 2008

Glasverandan

Nu händer det saker där ute!
Igår och idag har Trollfar lagt klinker på golvet, jag är väl inte helt nöjd med färgen (terracotta), men det klinker jag helst ville ha skulle kosta en mindre förmögenhet... Det blir nog bra, man vänjer sej, det svåra är att tänka om, när man egentligen hade tänkt sej nåt annat!

Nu till fogen, jisses det är ju en hel jungel! ljusgrå, grå eller grå? Det lämnar jag med varm hand till Trollfar at bestämma...

snart är u golvet klart, sedan ska det täckas och pärlsponten som vi ska ha i taket och råsponten som ska sitta på väggarna, får komma in och torka lite mer, sen ska allt trä grundmålas...och sedan målas, el ska dras... Trollfar ska tillverka en dubbelglasdörr...hm varför har vi så mycket spröjs för?

Nån mer än jag som börjar tvivla på att det blir klart till jul?


Men det blir fint!

5 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad spännande med ett nytt golv. . .Det gör nog susen. Kan tänka mig att inta ett öga var torrt när den kära konfirmanden sjöng Gabriellas sång. Den är sååå fin. Man kan faktiskt bli lite smådepp av den ibland. Må så gott. Kram C

Gårdsromantik sa...

Vilket händigt troll du har som gör en dubbeldörr bara så där!
Så spännande att få se bilder på er glasveranda.

Funderar precis på vilket golv jag skall ha i nya affären...klinker eller skiffer...men det får inte kosta en förmögenhet och skall vara i antikt stuk...verkar omöjligt eller hur.

Kram Maud

Trollmor sa...

Gårdsromantik: ja han är händig mitt Troll! Golv i affär...det ska ju vara hållbart oxå...gamla tegelstena kanske? Det är SÅ snyggt! Och riktigt rustikt..

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tack snälla Trollmor!
Jag minns i våras då jag hade en tenta. Vädret var kanon och jag satt ute på balkongen och läste i finvädret. Den tentan gick kanon. Får väl sätta på mig skoteroverallen, ta med mig paraplyet å gå ut och sätta mig.
Ha det bra. Kram till dig.

Sabina sa...

Hoppas att det blir klart till Jul annars så blir det ju iaf fint som du sa=)