Lavendar Flying Butterfly

4 november 2008

Tung i sinnet

Nu blir det gnällblogg!
Du som inte vill veta, sluta läsa NU!

-Varför är det bara jag som ska gör allting hemma?
Plocka undan disk, ställa rätt på skor i hallen?
Min röst måste ha lagt sej på en frekvens som inte går in i barnens öron.
Eller så förvrängs den så att mina ord blir vädigt lustiga...dom flinar bara åt mej när jag ber denm att göra nåt!

Man kommer trött och hungrig till dagmamman för att hämta kidsen och möts av vrånga och sura barn som skriker och inte vill följa med hem.
Väl hemma pucklar dom på varandra så hårt och mycket dom kan, mitt i detta upptäcker jag att jag står ock skriker på dom att sluta....(vädigt pedagogiskt, jag vet!), då hånskrattar storasyster mej rakt i ansiktet.
Hon har börjat ljuga för mej...hur tacklar man det?
Lillebror är tydligen stendöv. -lyssnar inte alls
Katten är senil. -Fräser åt en mössa som råkar ligga på golvet
Trollfar är på kontoret.-Jobar snart i hjäl sej
Jag har ständig huvudvärk. - konstigt va?
Mina föräldrar är puckade. -... ... ingen kommentar... ...

Appropå puckon; idag var jag med som extra i en av barngrupperna på jobbet.
När vi ätit mellanmål så sa jag att jag tar hand om köket, så att de ledarna kunde ta hand om barnen och göra det som dom tyckte att dom aldrig hann göra annars...tror du inte att när jag börjat diska så står de tre ledarna bakom mej och försöker "hjälpa till" , plockar med brödet och river runt i kylen.
Tro f-n att dom inte hinner göra nåt med ungarna om dom står i köket alla tre!
jahaaa blev svaret när jag bad dem gå in till barnen istället. Gud jag tror jag blir tokig!

Min favvotröja åkte in i tvättmaskinen- med fel färger såklart-nu har det en VÄLDIGT konstig färg.

Jag har en arbetskamrat som lever ensam- har alltid gjort- DET är inte bra, hon har åsikter om precis ALLT, endel grejer som hon ska ha djupa diskussioner om, visste jag inte ens om att man kan ha en åsikt om! orka bry sej! Men det är klart hon har väl inte så mycket annat att fundera på!

Varför är det så tråkigt att hitta på vad man ska äta till kvällsmat/middag?
För att inte tala om att dammsuga!?



Nu går det bra att tycka synd om mej
för det gör jag

hm
Chokladbit eller ett litet glas rött?
Ett litet glas rött eller chokladbit?

7 kommentarer:

Tina Högman sa...

Här får du en STOOOOOR KRAM!
Jag vet hur det kan vara. Att vara förälder är nog det svåraste som finns..
Och korkade arbetskamrater är rätt vanligt med...

Trollmor sa...

Tack!Det var skönt!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag tror att du behöver en stor KRAM. Vet du en sak till? Jag tror förb...att det är nåt som ligger i luften ...det är många som känner sig less just nu. Ett tips..läs Brunstkalendern om du inte redan gjort det. Var rädd om dig, det finns bara en dej. Kramis

Anonym sa...

En hel chokladkaka och en låda vin?!

Man behöver få ösa ibland, förstår hur du känner det och känner igen vissa saker också... (och vissa personer bakom beskrivningarna)

Kram på dig! Snart kan vi ses så får du ösa lite mer!!

(ang ljugandet så har vi haft en sån period här också och vi klargjorde tydligt att vi inte vill ha ett barn som ljuger, att sanningen alltid kommer fram förr eller senare så det är lika bra att erkänna direkt så blir det inte så stort. Ett tips är att ta det vid läggdags för då är de lite extra gråtmilda och ångerfulla... usch, elaka mamma!! =)

/H

Trollmor sa...

Tack snälla ni, idag känns det lite bättre- solen har lyst!

Anonym sa...

Hej.
Novembermörkret suger! Sov mera, lämna TVn. Resten pratar vi om vid en lägereld någon gång. Bara sju veckor kvar till det vänder mot ljusare tider :-) Kram

Trollmor sa...

mmm lägereld....