Lavendar Flying Butterfly

7 februari 2008

vilken är snyggast?

Jag har ett litet bekymmer som väl kan räknas som ett typiskt I-lands problem...

Marimekko har väldigt snygga skålar på fot, som ser lite gammaldags ut, vet ni vilka jag menar?


bild från husmusen.blogg.se

Jag VILL HA en sån.
eller många.

Men plånboken tillåter bara en.
eller egentligen ingen.

Nå mitt bekymmer är:

Vilken färg ska jag välja?

helt ofärgad?
ljus eller mörk blå?
grön?
brun? eller rökfärgad kanske det heter..
gul? fanns det det förresten?
Inte Röd, den var för dyr...

dom säljs ju lite billigare (mindre dyra) i en affär här i stan...

beslutsångesten är fullständig

HJÄLP

10 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ja de där skålarna är jättefina! (och dyra typiskt nog...)
Har sett en som är glasfärgad och lite "frostad", vääääldigt snygg tycker jag :)
Kram
Mia

Ellinor sa...

Om du ska köpa en och lägga ned sü mykcet pengar, ska du absolut ta en med färg -så den sticker ut lite!
Men frostad lät ju galet snyggt.. Jag skulle tagit en grön, tycker den är sjukt snygg, men den gula känns somrig och glad på något sätt.
Tycker den mörkblå är för blå.

Hoppas detta hjälpte ;)

Anonym sa...

Så superfin din blogg blivit! Rött, alltid rött...älskar rött...klart att rött är dyrast det är ju snyggast!

Trollmor sa...

eh Tack! tror jag

jag meddelar beslut i helgen...kanske

Anonym sa...

Jag skulle kört den ofärgade och sätta färg på detaljerna man har i i stället,den blir mer tidlös då. Eller vad ska du ha i? Finns ju massa kul att lägga i beroende på årstid.

Anonym sa...

Oj så svårt att välja en, de är snygga allihop! Det beror lite på vart du ska ha den. Jag gillar den turkosa, men det är ju för att jag alltid gillat turkost lite extra mycket. Den ofärgade är också snygg, då kan du ju satsa på mer färg på sakerna du ska ha i.

Ellinor sa...

Nej, nu när jag läst vad alla andra skriver är jag helt inne på ofärgad alternativt frostad, och så lägger du en massa härligt färgsprakande saker i den.

Så, klart!

Trollmor sa...

Jag ska köpa en ofärgad och lägga i röda geléhjärtan...

Anonym sa...

Köp inte den lila. Den har jag aldrig tyckt om fast den finns i mina kära föräldrars hus.

Anonym sa...

Bra val:0)