Lavendar Flying Butterfly

11 oktober 2006

Storasyster har talat

I går när vi kom hem från jobb och dagmamma, så slängde storasyster sina jackor, tröjor, väskor och skor (som vi samlat ihop i bilen, varför har hon sin garderob i bilen? kan man undra)
i en stor hög på tvättstugegolvet, varpå följande hände

-Höörudu, häng upp din jacka och väska, resten kan du lägga i tvättkorgen säger jag lungt
-! vresigt
-Jo lungt
-! ställer sej nu bredbent med armarna i kors och skjuter fram hakan (OK hon muckar...)
-Fjanta inte nu, häng upp! trött
-Ja tann! säger lillebror och hänger upp sin jacka
-Men jag kan inte, jag har ont i tummen
-Ta den andra handen då trött
-Tror du att jag har hur många som helst!!! frässkriker hon nu
-Det vet man inte, hur många har du? så full i skratt att jag får bita mej i kinderna för att inte börja skratta
storasyster tittar på sina händer
-Två, förresten behöver jag byta byxor...

Varför säger hon inte att hon är jättekissnödig och måste gå på toa och kan hänga upp sina saker sen, bara hon får kissa först.
Nu kom det i byxorna bara för att hon var tvungen att bråka...är det för att hon är 6 år? eller? va?va?
När hon bytt byxor, lagt dem i tvättkorgen, så hängde hun snällt upp sina saker.

Vad var detta bra för?

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Klart man måste försöka visa var skåpet ska stå - annars riskerar man ju att mamma försöker styra över en resten av livet! =)

Hur många tummar hade fröken bläckfisk? 7?

Trollmor sa...

Jag skulle tro att hon har minst ett dussin...

Tina Högman sa...

Barnen har en kusin som är mycket liten till växten. Richy brukar skoja med honom, lyfta upp honom och fråga hur många mjölkpaket han väger, varje gång vi ses.
En gång hoppar han ur bilen, rusar in (hoppar jämfota) och säjer
kollahurmångamjölkpaketjagärjagärfortfarandeminstiklassen sen ill-kutar han in på toan...

Vissa saker MÅSTE göras först!