Lavendar Flying Butterfly

2 oktober 2006

Barnkalas

Ja då hade vi två kalas i helgen
vuxenkalaset gick bra, alla hade trevligt och vi hade lyckats med maten.

Barnkalaset var en annan historia
Jag har misslyckats att uppfostra storasyster

5 barn av 6 bjudna kunde komma
1 mamma och lillasyster var oxå bjudna

Storasyster halvt hysterisk hela förmiddagen
Nervös?
Hon blev irriterad för att tårtan som skulle vara rosa blev......blå
(mosade blåbär blandad med vispad grädde, blir...blå...efter en liten stund)

När kompisarna hade kommit och alla presenter var öppnade gick de upp på storasysters rum och där basade hon som värsta komandoran...stå här, säg det, gör det...

Varför gör hon så mot sina kompisar?För att alla var på hennes hemmaplan?
Det sprider sej ju snart, att där var det inget kul att vara på kalas...och hur kul är det för storasyster att höra(och mamman)

När det var dax för fiskdamm strök alla runt och väntade på detta, då blir det ju ingen överaskning, ju!

Är 6 åringar för stora för fiskdamm?

Ska man organisera lekar och tävlingar nästa år?

Ska man ha kalas nästa år?

För det här barnkalaset var inte kul........för nån, tror jag

Tips?

4 kommentarer:

Suss sa...

Men tårtan var väl god???
Det lät gott... :)

Prinsessmamman sa...

Tårtan var jättegod och mina madamer var jättenöjda! När vi kom hem sa storasyster: mamma, jag vill ha fiskdamm när jag fyller år nästa gång. Kan jag få det? När jag svarade ja utbrast hon JAAAA! Så de är nog inte för stora... de var bara lite väl nyfikna. Får ha fiskdammen i garaget nästa gång! =)

Tina Högman sa...

Det är skönt när barnen blir 12 för då kan man inte ha barnkalas för det är ju barnsligt.
Du har bara 6 år kvar...!

Trollmor sa...

Mamma Mu:Det låter skönt tycker jag!
Välkommen hit!