Lavendar Flying Butterfly

18 oktober 2006

Jag är besegrad...

Här kommer en gnäll-blogg till, jag gör visst inte annat här, men dettta är mitt andningshål. Tycker du att det blir för dystert? Strunta i att läsa...

Igår fick jag hämta Lillebror hos dagmamman- han hade ett astmaanfall, som avhjälptes med medicin, men han gav sej inte utan skulle ha mamma. helt OK!

Inatt hostade lillebror hela natten med riktig skrällhosta,och då spyr han, upp å byta i nerspydd säng. Så varken han eller jag sov nåt särskilt.

Idag skulle jag lämna in bilen på verkstan, den har brummat väldigt sista tiden, dax för nytt avgasrör...dyrt...

Lillebror hade lite feber och var jätte hängig, så han fick hänga med mej till jobbet på förmiddagen, där röjde han runt ordentligt,
jag tror att alla andra tyckte det var skönt när vi gick...

Tanken var att bilmeken som skjutsade oss till jobbet skulle köra bilen till mej när han var klar med den! Vid elva tiden trodde han. När klockan var 11.15 ringde jag och undrade lite hur det gick.

(Till saken hör att jag kl. 13 skulle jag ha barngrupp. och då skulle jag och lillebror hinna äta, helst sova lite(han) fixa mellanmål till barngruppen innan.)
Jag börjar nu känna mej något pressad.

På verkstaden fick jag höra att -Jo han är klar om en liten liten stund så kommer han sen.

Kl.12 inser jag att jag inte kommer att få nån bil.

Ringer till Trollfarfar som lovar att komma 12.30 och ta hand om lillebror. Skönt
Men hur kommer vi hem? Jo en snälling på jobbet kör hem oss.

Lillebror vill alls inte han nån mat, utan surar ihop fullständigt. Trollfarfar kommer och tar tag i saken, pojken äter....hejja farfar!!!

Jahja nu har jag 15 minuter på mej att ta mej till jobbet, äta, fixa mellanmål...utan bil...Det blir inget annat än att slänga sej på cykeln...som någon med VÄLDIGT långa ben har använt...utan att sänka sadeln efter sej igen...Det gör ONT att cykla när sadeln är 20 cm för hög, ska jag be att få tala om!

Väl på jobbet tar jag en springmacka medan jag fixar mellanmålet, Då kommer en av barnledarna och säger på sitt fruktansvärt sura och vresiga sätt
-Va. har du inte gjort nån lista på vilka barn vi ska hämta på skolan?
Vi har hämtat samma barn nu sedan i augusti...

Då blixtrar det liksom till inne i huvet, hade vi stått i en garderob hade det nog synts...

Dörren fick ont

Under fria leken ringer min MAMMA och meddelar att dom tänker komma efter kl 17 med en present till Storasyster...

Jag har fortfarande ingen bil och nu är klockan 15...

Gruppen slut kl 16, får åka med en av ledarna till verkstan och där står ju bilen färdig...
-Vad hände med att ni skulle köra den till mej...?
-Det är mycke nu!
Blev svaret...

Körde hem, parentserna kom och stannade i hela...håll i dej nu...42 minuter!!!

AH, vad skönt det ska bli med en promenad sen

Då ringer kompisen som jag ska promenera med...hon är SJUK!!!ingen promenad=ingen terapi...

uähähäh

Nu ska jag gå och lägga mej

undrar om det kan funka?

5 kommentarer:

Suss sa...

ojojoj..vilken dag!!
Låter verkligen som om du behöver sova bort hela dagen!!!

Tina Högman sa...

Stanna i 42 minuter... Låter som Angelicas pappa (som vi inte sett skymten av på ca 7 år...) Nu bor han i Trollhättan, innan dess Uddevalla.
När han bodde i Lysekil kom han hit ett par gånger. För att stanna 2 timmar...
Det var bättre när han bodde långt bort.

Prinsessmamman sa...

Rättelse: Det är dags för ny BIL! Inte avgasrör...

Tips! Du kan ju skaffa två bloggar, som Tommy gjort! Sen kan du ha en gnällblogg där vi läser som vill gotta oss i det och en "finblogg" för de känsliga! =)

Sabina sa...

Usch det låter som en riktig skit dag rent utsagt....
Stackars dig:(

Hoppas att morgondagen blir bättre!

Tycker att det är helt ok med lite gnäll:)

Trollmor sa...

Tack vad snälla ni är=)
Det är skönt att gnälla ibland, och här är det ingen som MÅSTE lyssna, utan vill man inte veta, så är det bara att låta bli att läsa...det blir nog ingen "ful och fin" blogg- jag skriver om mitt liv som det ser ut...

PM: xakt vad menar du med att jag behöver ny bil...*host, host* Jag håller med, men tyvärr håller inte min ekonomi med...

Sabina: Välkommen hit och tack så mycket, jag tror oxå att denna dagen blir bra=)