Lavendar Flying Butterfly

7 januari 2008

R.I.P

Morfar är död
borta
is no more
på torsdagsnatten fick han äntligen sluta
han har väntat på detta i tre år, ända sedan mormor dog.

Får man tycka äntligen oh vad skönt, när en människa dör?
Jag gjorde det i allafall.
Han är nu hos "morsan" som han saknat så.

1909 06 14 - 2008 01 04 det är ett långt liv.

tänk vad han har sett och varit med om
han har ju verkligen varit med om världens utveckling, på gott och på ont...
Jag kommer aldrig att glömma hans skrynkliga ansikte som verkligen var fyllt av skrattrynkor...
doften av hans rökepipa, som han så ofta puffade på, en underbar doft, faktiskt!

"Hoppas att du mår bra nu morfar hälsa mormor..."

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Som svar på din fråga: Klart man får. Jag slår vad om att mormor satt där uppe på ett moln och tänkte precis samma sak.

Och barn är ju för söta! (framförallt dina verkar det som) Pusselbitar och pussebitar - I like it.

Kramar

Prinsessmamman sa...

Ja, hjälp! Vilket långt liv han levt! Min mormor blev 92 i julas...

Sabina sa...

Ja jag tycker oxå att man får tycka så, det betyder ju inte att man inte kommer sakna...