Lavendar Flying Butterfly

29 augusti 2007

Barnomsorg...hm

Ja så har det då hänt,
storasyster var borta när jag skulle hämta henne och Lillebror hos dagmamman i går
lite stressad var jag eftersom jag skulle på möte en liten stund senare.

-Nä storasyster är hos Elin och leker, men hon skulle vara tillbaka här nu...
-Elin vilken Elin (storasyster känner åtminstone tre)?
-Ja alltså hon som bor där borta säger dagmamman och pekar, jag tar cykeln dit och hämtar henne...
-Ja Tack
Nu är jag både stressad, irriterad och lite orolig för när dagmamman kommer tillbaka så har hon ingen storasyster med sej...Hon var inte där!In med lillebror i bilen och ut på byn och leta. Efter ne halvtimme hittar jag henne OCH Elin på en filt lekandes med dockor...

Alltså
det var aldrig någon fara
Strasyster var inte försvunnen eller kidnappad eller ramlad i bäcken eller....
jag hann i tid till mitt möte

MEN

Jag betalar dyra pengar för att dagmamman ska ta hand om och ha ansvar för mina barn när jag arbetar.
Kan man inte lita på att dagmamman vet var mina ungar är?
Storasyster får gärna gå till kompisar efter skolan...
Om man först ringer till mej, så jag vet
Och att man tar kontakt med föräldern till det barn hon vill leka med
Och att hon finns på plats när jag ska hämta om vi inte bestämt annat!!!!!!
man kan inte begära av en 7 åring att hon ska veta hur lång tid en timme är!
Hon kan inte klockan, är snurrigare än de flesta

överreagerar jag nu kanske

må så vara, men mina barn är det viktigaste jag har

8 kommentarer:

Suss sa...

"Är snurrigare än de flesta"..
Hmmm.. Brås hon på sin mamma?? ;-)

Trollmor sa...

man kan inte förneka sina gener...
vaddå snurrig menar du? jag jag som har stenkoll på absolut ingenting...
:P

Anonym sa...

Jag håller med dig. Man kan inte begära av en sjuåring att de ska ha koll - men det ska dagmamman ha!

Du överreagerar inte alls. Hade det varit mitt barn, hade jag rivit upp himmel och jord.

:-)

/Helene/www.villalette.se

Anonym sa...

Näpp, du överreagerar inte. Det där är inte ok på nån planet om du frågar mig. Ansvaret är hennes och hade det varit min unge hade jag varit mer eller mindre rabiat är jag rädd... Noll koll är INTE ok när man ansvarar för andras barn.

Prinsessmamman sa...

Såklart det måste ringas och kollas först!! Håller med du! =)

Anonym sa...

Jag håller med, vår dagmamma är väldigt noga med sånt. Är barnen på lekplatsen har hon samlat in dom så de finns på plats när jag kommer, hon ringer mig om barnen vill följa med ngn och leka. Vad sa dagmamman efter allt detta? Jag hade varit skitorolig, en halvtimma är väldigt lång tid.

Trollmor sa...

Tack alla då vet jag att det inte är jag som är SÅ stor hönsmamma iallafall.

"-O så tokigt detta blev, ska inte hända igen, utan jag ringer då isåfall..."sa dagmamman lite slakt...jaa,jag blev arg!

Anonym sa...

Nä du överreagerar verkligen inte, jag skulle bli helt galen om det var mina barn som var borta, som du sa det är deras jobb att ta hand om våra barn, det är ett enormt ansvar vi lämnar på daghemmen/dagmammorna, men dom har valt jobbet själva och får dessutom betalt.

Nä du inte har du överreagerat.

Sabina