Lavendar Flying Butterfly

7 augusti 2007

t eller k det är frågan

Lillebror kan inte säga K utan säger istället T

När vi var på sjukhuset i Göte borg hände sej detta:

Vi sitter i korridoren och en sköterska går förbi ock knäpper på nåt i fickan så att det kväker, likt en groda...

Lillebror tittar upp och utbrister: Vad har du där i fittan?
mamman biter sej i kinderna för att inte börja skratta likaså sköterskan som knallar vidare. Efter en stund kommer hon tillbaka och knäpper en gång till

Lillebror säger: Aha! ha du en liten dloda där i din fitta?!!
spridda skratt börjar höras bland folk runtomkring oss.

Lillebror ler stort mot sin röda mor och säger upplysninsvis att: Den dotton hade en liten dloda där i sin lilla fitta mamma, hade hon det?!

Så gick vi in på rummet
jag och lillebror, medan personalen vek sej av skratt...


eh ja K och T som sagt...

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Lillasyster var likadan!! Hon ville känna efter vad jag hade där i min... ja, ficka alltså! =)

Anonym sa...

HAHAHA!!! Tackar för dagens tokskratt!! Lillebror har ju sagt "jonka" om "tanka" (bilen). Men förra veckan när vi stannade på macken hade unge herrn plötsligt bytt ut "o" mot "u". Pappan klev ur bilen och Lillebror hojtade glatt "pappa junka! pappa junka!" Hehe..

Tina Högman sa...

*asg* det var det roligaste jag hört på länge!
När Angelica var liten och precis börjat säja några ord sa hon ofta "pitt". Vi vet fortfarande inte vad det betydde...

Sabina sa...

Mouhaahhahahahaahahahahahaahaha, jösses så kul, som sagt dagens skratt helt klart..

Det är inte helt lätt med svenska språket inte=)

Min minsta hade problem med F & P, ex. fotatis, fotatismos, (s)feppet, sen hör å häpna så säger killen panta ist för Fanta....

Så kan det vara, dessutom kallade min äldsta kille en kassörska för fittan ist för flickan när han var liten, men där var det bara jag som tyckte att det var jätte roligt.

//Sabina

Suss sa...

*asg*
ja jisses.. Tur att inte jag var där.. Hade inte kunnat hålla mej för skratt i det läget! :-)