Lavendar Flying Butterfly

10 april 2012

Det är kärlek det! =D

Trollungarna går i scouterna
Lillebrors patrull skulle vara ute vid scoutstugan ikväll medan Storasysters patrull skulle ut på cykelutflykt. Nu hör det till saken att cykeln får jag inte in i bilen. det är 3km till stugan från Casa del Troll. Storasyster trampar tåligt mot stugan medan jag skjutsar Lillebror dit i bil. När vi kommer fram står flera av Storasysters kompisar där o väntar på att få komma iväg. Jag talar om för dem att Storasyster är på g, men att det nog tar en stund till. Flera erbjuder sej att vänta på henne.
Då hörs en stämma över de andra:
-"Ja jag väntar gärna här på Storasyster! eller så kan jag cykla o möta hnne, så hon inte måste korsa stora vägen ensam, för den kan va rätt läskig."

Är det inte kärlek så säj?!

Inga kommentarer: