Lavendar Flying Butterfly

23 april 2012

bokstäver

Lillfisen har ju länge haft bekymmer med att kontrollera sitt humör. Jäklar vad arg han kan bli. Igår ringde hans fröken hem o berättade att de haft en jätte jobbig dag i fredags i skolan. Att han vägrar arbeta i sin mattebok och går utifrån klassrumet och skiter i vad fröken säger...
När jag sen pratar med honom har han inget minne av att det var så. Det är som bortblåst. Hur gör man för att lärahonom hur man uppför sej? För att försöka häva utbrotten innan de gått så långt att man inte får kontakt med honom...
Jag vet att jag alltid har känslorna utanpå kroppen, men han är extremt känslosam tycjker jag.
beror detta på att han inte är skolmogen eller att han kanske har en diagnos som behöver utredas?
Hjälp?!

2 kommentarer:

Tina Högman sa...

Jag tycker det låter lite konstigt att han inte kommer ihåg... Säjer han bara så, eller glömmer han verkligen? Då är det ju lite oroväckande. Jag hade nog tyckt att det borde utredas. Om inte annat för att utesluta en massa boksäver.

Kramar<3

Sabina sa...

Jätte svårt. Har själv en son som har utrets och nu fått diagnosen lindrig utvecklingsstörning.
Trodde att mitt hjärta skulle gå sönder, man vill ju inte att ens barn på något sett ska må dåligt, el vara mindre "normala"
Låter dock som ett vredesutbrott ala adhd kanske. Vanligt nu, men inte kul alls.
Är det första gången??
Om så är fallet skulle jag avvakta, men har det hänt fler gånger så skulle jag kanske försöka få en utredning.
Hur du/ni än väljer att göra, lycka till.

Tack för kommentaren på min blogg.

//Sabina