Lavendar Flying Butterfly

29 januari 2009

en stor dag

Idag var det en stor dag för storasyster
Hennes första dag på Fritids
hon kunde knappt somna i går kväll för att det skulle bli så spännande...när jag hämtade henne sken hon som en sol! Förväntningarna uppfyllda!!
Jag har ju alltid pratat mej varm om hur bra det är med dagmamma och vi trivs verkligen med våra dagmammor, men, Storasyster blev tillslut det enda skolbarnet kvar i gruppen alla andra är 5 år och yngre...hon behöver det sociala med sina jämnåriga. Men ångesten har varit svår för mej och Trollfar, svårt beslut att ta. Men när Storsyster själv har bett om att få börja så var det inget mer att tveka på tyckte vi. Hoppas bara att fortsättningen blir lika bra som första dagen!

Idag har det varit en stor dag för Lillebror
Han har börjat på Barngymnastiken
han skulle minsann inte alls gå på nån gympa, när vi pratade om det häromdagen.
Men han gick med på att gå dit idag för att prova. Jisses en så svettig unge! han var noga med att hänga upp sina gmpa kläder på stolen i sitt rum när vi kom hem, så att han skulle veta var dom var nästa gång det var dax för gympa!

En bra dag för båda mina småtroll

Tack

4 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig dag!
Jag känner igen mig i det där med fritids. Till slut är det ändå på nåt vis så att dom växer ifrån "lilltiden" och vill vara stor. Då tror jag ändå att det är ganska så bra med fritids så man får leka med de som är jämnåriga.
Vårat problem är tvärtom nuförtiden. Storebror är 9, snart 10 år och då finns det snart inga "storbarn" kvar på fritids. Tiden rullar i 300 knyck så snart är det väl dags att flytta hemifrån *huga*
Må så gott och trevlig helg. Kram

Tina Högman sa...

Ja barnen blir stora...!

Och mina som går i 8'an och 9'an... Angelica söker till gymnasium... Jisses. Vart tog åren vägen...?

Anonym sa...

Mysigt när det funkar. Barngympa brukar vara en hit! Här turas alla föräldrar om, man har varsin gång om man vill ha med sina barn på gympan. Funkar perfekt. Bara jobbigt för alla en gång och ingen avgift. Kram, Heléne

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på er!
Var hit och lämnade en liten utmaning. Anta den bara om du vill...kramar om ändå även om du inte vill.