Lavendar Flying Butterfly

3 april 2008

inte nu igen....

Är hemma med magsjuk Storasyster sedan tre dagar...det var ju inte längesedan hon (eller var det Lillebror?) var sjuk....
och nu, denna veckan var ingen bra vecka...
Jag ska ju åka till Sjöviks folkhögskola imorron och vara med på en utbildning i Friluftsliv-Hantverk och Ledarskap...sova i vindskydd...laga maten över eld och lära mej använda fältugnen...nu vet jag inte om jag vågar åka...om Trollfar blir magsjuk-vem tar hand om kidsen då? Men tänk om jag blir sjuk när vi är där...det är ju pest med kräksjuka när man är hemma...hur blir det inte då när man ska bo i skogen...huga...

hit med vitpepparkornen!!!

ska jag våga åka?

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Om Trollmor blir sjuk - vem tar hand om kidsen då?!?! En sjuk trollfar kan lika gärna masa sig upp som en sjuk trollmor! Varför ska vi alltid dalta med karlarna!??! De får rida ut det, precis som vi skulle gjort! Klart du ska åka! Barnbacillerna biter sällan på oss vuxna!

Go! Go! Go!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

låter kul med ditt äventyr...mindre kul med magsjuka ju!!!

kram millan

Suss sa...

Var själv sjuk i helgen...
Herman blev sjuk i tisdags..
Nu är jag tillbaka på jobbet och magsjukan fortsätter.. Hoppas jag klarar mej denna gång..

Vitpeppear är alltid bra!
Tyvärr är mina slut och hittade inga på jobbet, så nu sitter jag här med en läskig whiskey istället..

Hoppas du kommer iväg till skogen! Låter ju helmysigt!

Sabina sa...

Ojojoj, låter ingevidare.
Kul grej att få komma iväg, MEN magsjuka och inte vara hemma är fyfyfy jätte jobbigt.
Hur som helst, håller jag mina tummar för att du INTE blir sjuk alls och att du kan komma iväg.

///S

Trollmor sa...

jag åkte...och blev inte sjuk! mer i nytt inlägg senare

tack för stöd

=)