Lavendar Flying Butterfly

13 april 2008

Förra helgen i skogen...

Suss är nyfiken på min helg i skogen...

Vi fick lära oss den intressanta konsten att sätta upp vindskydd i halv storm, spännande...
Det var ganska kallt och regnigt och blåsigt, men det funkade bra att sova i vindskydd ändå, man får ha dubbla sovsäckar och mössa.
Enda nackdelen var en flock med svanar och kanadagäss som höll konsert hela nätterna med sitt tutande....gahhha...

Maten lagade vi i sk "fältugn" som ser ut som en järngryta,fast med en kant på locket så man kan lägga glöd på där, så blir det varmt runt om.Det är själva principen...men det var klurigt att få rätt värme...
På lördagen fick man välja på att tova eller tälja, jag skulle tälja en kåsa...jag har iallafall börjat, 17 vad hårt trä är...skulle nog valt tovningen istället...fast det kan jag ju...
Som jag skrev så hade jag bekymmer om jag skulle åka eller ej...jag åkte och blev inte sjuk...
men på söndagen började en, sedan en till...dem lämnade vi kvar där med en bil. Och det var väl tur för halvvägshem blev han som körde vår bil magsjuk...
Men alla som blev sjuka var i det andra matlaget och sov i det andra vinskyddet.
Ingen i min grupp blev magsjuk så inte var det väl jag som smittat dem..eller?

Man är gott trött efter en sån här helg, och så tar det en vecka att få ur röklukten ur sovsäcken...

trotsallt en Toppenhelg

nöjd Suss?
=)

1 kommentar:

Suss sa...

Japp! Nu är jag nöjd! :-)
Låter såå härligt!
Vill också ut i skogen!!
Får väl diskutera med syrran när vi ska ta vår årliga kullenknallning..