Lavendar Flying Butterfly

11 april 2007

insidan

Vet ni hur en "Tamagotchi"
ser ut innuti?

Det vet jag

nu.

Storasyster hade den hängande om halsen när hon tvättade händerna
-Hm, nu ä han jättedö, för nu syns ingenting sa hon och försökte skaka liv i den
inte mer än en konstig bubbla innanför glaset...

Jag plockade isär saken
jisses vad många och små skruvar den satt ihop med

den torkade och vi fick igång den, men nu är den "jättedö" igen

slänga?
spara?
behöver den bara vila lite, kanske?

Nåja JAG köper inte nån ny, det får storasyster spara sina veckopengar till..


Uppdatering

NU lever den igen
vete fan hur det har gått till
jag trodde att såndär elektronik pajade om det blev doppat vatten

det gjorde iallafall min mobil som jag hade i bröstfickan på skjortan när jag lutade mej över diskbaljan en gång när vi var på läger

plopp
sen var den stendöd

hm kanske berodde på diskmedlet

haha det kanske tyckte som Lillebror
- Vatten är härligt-så länge det inte ät blandat med tvål...

näe vad ja svamlar, hm klockan är 22.14 dax att nana för Trollmor, som lagt de små trolln och bundit fast dom i svansen...

gäsp

nattinatti

5 kommentarer:

Tina Högman sa...

Minns en liten ramsa... det var den lilla pilleman, uppå allting pilla han...

Trollmor sa...

Tina: Det var inte JAG som skruvade sönder dörrhandtaget till sin dörr, bara för att se hur det såg innuti!*hostharkel*

Nu skulle jag ju bara hjälpa storasyster...

Tina Högman sa...

Hrmmm...trallallallala..... jag hör inget.... lallala

OK DÅ! Jag skruvade väl isär det där dörrhantaget då... det hade gått alldeles utmärkt om inte nån liten plupp försvunnit så jag inte fick ihop det igen...

Prinsessmamman sa...

Trolln... Är hon norrländska hon?! ;)

Trollmor sa...

Jomänvisst fuuop *görettinsugandeljud*