Lavendar Flying Butterfly

19 april 2007

i feel good

Jaa vad annat kan man säga

I mitt arbete träffar jag många människor

Häromkvällen hade jag den grupp som ligger mej varmast om hjärtat, en grupp med ca 10 tjejer som går i åk.6.
Flera av tjejerna har trasiga familjer och har trasiga själar.
Jag gör vad jag kan för att hjälpa dom att laga sina själar.
Särskilt en tjej har utmärkt sej på sistone: svart,svart,svart....
När jag frågar hur hon mår, får man mutter till svar.
Men, hon kommer troget till alla träffar som gruppen har.

Så nu sist, så fick jag henne lite för mej själv och frågade igen:
- Det känns som om du mår lite bättre nu, orkar du parata om det som var jobbigt?
- Mmm, jag har inte känt mej hemma nånstans, inte hos pappa för där är inte mamma, inte hos mamma för där är inte pappa...
-Har det bivit bättre nu då?
Hon tittar allvarligt på mej och säjer:
-Jag kommer ju hit ellerhur?! Och så tycker dom andra oxå...här får vi vara oss själva, utan krav, det är så jävla gôtt...sluta aldrig med denna gruppen!

Jag ska säja att det känns gott i mitt hjärta att man har lyckats nå fram till åtminstånde några av alla dom man träffat genom åren. Nu gäller det bara att inte gå för hårt fram såm man förlorar det förtroende som dessa tjejer ändå visar mej.

Jag kan bara hoppas att hålen i deras själar har blivit lite mindre, dom kan inte själva, jag kan inte laga, men tillsammans kan vi göra skillnad

6 kommentarer:

Tina Högman sa...

Visst är det underbart när man hör såna ord! Nu vet du att det du gör är betydelsefullt och så otroligt viktigt!

Prinsessmamman sa...

Härligt! Det är de små, små orden som kan göra ens dag. Som min lille gosse: "Fröken jag älskar dig!" =)

Sabina sa...

Men så bra, låter ju toppen.
Det är så skönt att någon orkar och kan hjälpa till, sådant borde belönas med guldstjärnor, så här kommer ett helt gäng från mig. Bra jobbat och hoppas att det kan fortsätta.

PGW sa...

Himmel så skönt. Oj vad det skulle behövas fler sådana grupper.

Suss sa...

Vad skönt att hon kan känna trygghet någonstans!! Du gör ett kanonbra jobb!!

Trollmor sa...

Tack! alla för stödjande ord!
känns bra i hjärteroten