Lavendar Flying Butterfly

3 augusti 2006

vi överlevde

Nej det har inte varit någon katastrof som familjen har klarat sej ifrån utan en

"Kusin som sover över" prövning

Vi har pratat om det så många gånger systern och jag att det vore roligt om hennes tös skulle sova över hos oss nån gång.

Nu var det nån gång.

Det var nog spännande både för kusinen, storasyster och trollmor! Nu hör det till saken att det har aldrig sovit nån annan i vårt hus mer än vi sedan vi flyttade in för 10(!) år sedan.

Sedan så är våra trollungar både kvällströtta och morgontrötta.
De går och lägger sej senast kl. 19.30 med några få undantag, och vaknar inte förren man väcker dom eller till ca 8.30. Ljuvliga ungar.

Kusinen är kvällspigg och morgon pigg........oxå ljuvlig


Det var ett stök utan dess like i gårkväll, upp, dricka, kissa byta nattskjortor med varandra, prat jättehögt efter dom låg i våningsäng... det blev inte tyst före kl. 22.30...

Imorse vaknade jag av att någon sa
-Du, är du vaken? Hallå, sover du? inne i storasystersrum.
-Nä jag sover sa storasyster
-jaha sa kusinen

Då gick det nog upp för storasyster att det inte var mamma som försökte väcka henne. Sedan var det full fart på dom inne på rummet.

Vet ni hur mycket det låter om man häller ut en hel back med lego på ett trägolv kl. 06.15 när jag har semester.......stön

men vad kul tjejerna har haft det idag, film och så tog snälla jag fram stora pyssellådan när lillebror skulle sova, (trodde jag).


på det hela taget var det ett lyckat dygn för oss allihopa. Nu vet vi att vi överlever detta igen

nu ska jag gå och lägga mej och sova länge i morgon, hoppas jag

God Natt :0

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Men nu när hon åkt hem hinner du!

Nu finns en liten filmutmaning hos mig också. Det var Stina som gjorde om bokutmaningen till en filmutmaning. Hör av dig om du svarar!

Anonym sa...

Jag kan säja att jag vet EXAKT hur det låter när man välter ut en BACK med lego på ett plastgolv...! Det var länge sen, men sitter fastetsat i mitt minne...

Anonym sa...

Vem vet.. Kanske tycker Storasyster att det var jättekul att gå upp och leka med lego klockan kvart över sex på morgonen!!
Kanske blir en vana??
Det vore väl... Mysigt?? :P

Trollmor sa...

Suss: bläh!
och så ska jag be at få tala om att vi har TRÄgolv i vårt hus...:P