Lavendar Flying Butterfly

22 augusti 2006

Det är mycket nu

Storasyster har tappat en tand, kallas numera "Gluggis"

det gillar hon INTE, men jag kan inte låta bli...

Storasyster har börjat skolan, nåja förskoleklassen

Det var mamman som var mest stressad över detta igår när vi stod på skolgården.
Mamman klämde en tår på väg till bilen efter att ha sett trollungen stå på led och tassa in i sitt klassrum.

Jag vill ju att hon ska vara liten jämt....hon är stor nu... mammas lilla trollunge...

Lillebror har lärt sej vad stora syster heter fast han säger "Pippi" han nästan viskar det och nickar övertygande till mej.
Frågar man honom vad han heter så flinar han bara, eller så säger han "Onge"
och det heter han INTE (och jag kallar inte mina trollungar för "Ongar")
fast "Onge" låter ganska likt hans namn, han kan inte säja L...

mycket nu

6 kommentarer:

Tina Högman sa...

Ja då ska du veta hur det känns att skicka lillan till HÖGSTADIET!! När blev hon så stor?? Och lillebror går i sexan...
Huvaligen då. Det betyder ju att jag är gammal. Fast Angelica skäms för mej, för
citat "alla andra mammor är typ 10 år äldre än dej, det är ju pinsamt!"

Trollmor sa...

omvänd pinsamhet alltså!!! gammal, inte då, tala om för henna att Storasysters mamma kommer att vara... långt över 40 när hon börjar hödstadiet

Suss sa...

Hur gick det med tån???
Gips och kryckor ända till jul?

Trollmor sa...

Tån????
ehum, har Suss möjligen glömt glasögonen, det står
"klämde en TÅR..."

Prinsessmamman sa...

Hjälp vad de blir stora och kloka, våra små... Kan redan känna ångest inför framtiden... =(

Suss sa...

Ojdå...
Ja men..
Jag trodde att du kanske klämde en tå i nån grind eller nåt...
Och att du bara stavat fel...

Men det var visst (som vanligt) jag som hade fel..
hehe..
*rodnar och gömmer mej under skrivbordet*