Lavendar Flying Butterfly

7 augusti 2006

Bokutmaningen

Jag har blivit utamanad av Prinsessmamman

Eftersom alla mina böcker ligger instaplade i en garderob och lite andra ställen i väntan på en ny snygg bokhylla (vilket år som helst nu) så var det inte alldeles enkelt detta...

1. En bok som förändrade ditt liv
hmmm svårt,jag vet faktiskt inte just nu

2. En bok som du läst mer än en gång
Margit Sandemos bokserie "Häxmästaren" 35 böcker, har jag läst väldigt många gånger

3. En bok att ta med till en öde ö
Bibeln, i den finns allt man kan önska sej... mystik, kärlek, våld...you name it...

4. En bok som fått dej att skratta
"Grabben i graven bredvid" "Familjegraven" av Katarina Mazetti

5. En bok som fått dej att gråta
Jag kommer inte ihåg vad den hetr eller författarens namn, men den handlade om ett utsatt barn, där grannar och släktingar valde att inte se... då strömmade tårarna...

Jo, så har vi ju boken, "Tisdagarna med Morrie" Mitch Alblom (eller vad hette författaren?)

6. En bok som du önskar hade skrivits
Handbok i barnhantering/uppfostran som verkligen funkar, håller med prinsessmamman där

7. En bok som inte borde skrivits
"Mein Kampf" till vad nytta....

8. En bok som du just nu läser
I väntan på "Maskrosungen" så läser jag om "Liftarens Guide till galaxen" triologin Douglas Adams är på trean nu "Livet, universum och allting"

9.En bok som du tänkt läsa
"Maskrosungen" Sandra Gustavsson

Det är nog så att jag behöver göra om min lista längre fram när jag har grävt fram mina böcker ur gömmorna....

1 kommentar:

Tina Högman sa...

Jag har tröttnat på MSN. Nu bor jag här jag med...!