Lavendar Flying Butterfly

26 juni 2006

Mera läger

Ja så har man överlevt ännu ett konfirmandläger. lite regn MYCKET myggor. en stackarskonfirmand lyckdes få 39 (!) bett på sina hälar...
Vi kom faktiskt hem med torra tält, fantastiskt.


Så är det då dax för sommarenshöjdpunkt nummer 1.
en lägervecka ute i skogen, med juniorer och tonåringar.
Nu har vi packat en miljard saker av vilka vi bara kommer att använda en bråkdel, men det är lika bra att ta med allt, vi vet ju inte vilka saker vi inte kommer att använda....

myggmedel myggmedel var mantrat från trollfar som redanbefinner sig i skogen....

vad kan han ha menat? det är väl bäst att ta med lite myggmedel...annars så har kanske myggorna ätit sej mätta på förtruppen så vi inte blir så attackerade?... ja, jag vet önsketänkande.

Hursomhelst ska det bli en underbar vecka med 500 likasinnade.

Man kommer ju till sitt rätta element.....

6 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Har aldrig uppfattat dig som speciellt surrig och blodtörstig! =)

Anonym sa...

Ville bara informera om att Da Vinci koden går på bio IGEN!! Vissa har TUR!! Varför har jag aldrig sån tur när jag missar en film då?? Dumma filmer...

Prinsessmamman sa...

Den är inget att se... boken var MYCKET bättre! Jag brukar inte döma ut filmer som gjorts från böcker men denna gången blev det inte så spännande som det kunde varit...

Anonym sa...

Läger ..
Åh.. Läger..

Ja det är ju inte utan att man får en massa minnesbilder i huvet!! :)

Trollmor sa...

Prinsessmamman: menar du att lilla jag skulle attackera en liten konfirmand?....:)Jo jag SKA se filmen!

Tina: Jag ska nog köpa en lott...:)

Suss: är du säker på att du inte ska med nästa gång då?....

Trollmor sa...

Jag tror inte att det är sant:
Jag MISSADE filmen!!!!!!:(