Lavendar Flying Butterfly

8 maj 2006

bröllop

Så har det varit bröllop. Trollfars ungdomskamrat är nu stadgad och gift. Trevlig tillställning.

Tösabiten har varit nervös i två dagar innan. Ont i magen både fredag och lördag, ända tills hon fick ta på sej sin fina gula klänning!! Det var hela tiden meningen att hon skulle följa med och att vi skulle låna ut sonalyckan til nån, men vi fick inget napp... så han fick oxå följa med.

Efter en snabb titt i hans garderob så insåg jag att allt var ärvt och urtvättat. Resan till stan gick bra, ny skjorta inhandlades!
När vi så sitter i kyrkan och all tanter gråter en skvätt för att brudparet är så vackert och vi sjunger så falskt, så säger tösabiten

Men, är det detta som är brölloppet?När börjar festen?
Maaammmmaaa gå uuuuuuuuu tjuter sonen
Trollmor är nu ganska svettig, hur ska detta sluta....
Men trollbarnen förvånade sin mor! Sen satt dom snällt stilla hela vigseln igenom!!!:-)

På den efterföljande festen går allt bra. Sonalyckan tycker att det tar för lång tid att få efterrätten, så han lägger armarna i kors på bordet och lutar hakan på dom och ....somnar. Sedan låg han och sov gott i en hög med jackor resten av kvällen. phu.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa...jag misstänker att det var mitt ex som nu gift sej... fast inte med mej (går ju inte, jag är ju redan gift)

Trollmor sa...

Jomenvisst, så är det!(fast inte med dej, du är ju redan gift)

Anonym sa...

George Clooney funkar alltid, risken är att han då blir för snygg. Det får inte vara någon för snygg, för jag har den fördomen/föreställningen att denna typ av symbolist inte är helt hemma hos brudarna. Så det måste vara en doldis...

Annars; var du möjligen på bröllop i götet? Och kanske träffade min bror??

Trollmor sa...

erika: Nix, detta bröllopp var inte i Götet utan i Skalunda... på vischan.

Tom Hanks kan man väl kanske inte kalla doldis, men jag fattar vad du menar...

Anonym sa...

Lät så himla likt ett bröllop som min bror var på i helgen precis som han berättade lite om...Nåja...

Tom Hanks är inte heller helt rätt, men jag har förlikat mig med tanken på honom eftersom jag förmodligen inte kan påverka det hela nu...jag längtar hursomhelst =)