Lavendar Flying Butterfly

24 maj 2006

Allergi

Så har det då hänt.
Stora trollungen är allergisk. Antingen mot myggor eller pollen.
Hon var med på lägret och fick några myggbett i pannan, när hon vaknade på morgonen såg hon ut som miniTyson. Totalt igenmurade ögon. Var det myggorna eller pollenchock?
Måndagen var hon med mej på jobbet eftersom jag inte visste hur hon skulle reagera på medicinen (Clarityn-S), på Tisdag morgon fortfarande svullen och röd, men kliet är borta, när hon tittar sej i spegeln så börjar hon att gråta
Jag vill inte gå till dagis, jag har blivit så ful. Trollmor försöker trösta...

Inte blir det bättre när lillebror säger

nej nej och skakar på huvudet när storasyster kommer in i hans rum...

Hursom helst kommer vi väg till dagis och dage har avlöpt fint.


Idag var svullnaden nästan borta.

Nu är jag söt igen sa hon med ett brett leende och skuttar in på dagis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken tur att det inte var för alltid...!

Cissi sa...

Skön kommentar av stora trollungen:)

Prinsessmamman sa...

När jag träffade henne på dagis igår sa hon:

"Mina myggbett har trillat ner i ögonen!"

Stämde ju på sätt och vis då!! =)