Lavendar Flying Butterfly

15 december 2008

Lusselelle

Ja nu är jag här igen ursäkta det tillfälliga avbrottet!
Det är mycket nu, som man säger...

Veckorna som gått har varit helt hysteriska här på jobbet, mycket tid och kraft har lagts på JULFESTEN som var i går.
Och tänk vad underbart det är när man lagt ner så mycket kraft och energi på nåt och det blir bra!

Alla barnen har tränot o tränat på sångerna och verserna och på att skrida vackert!
Och vad de kunde!
Igår var kyrkan full med föräldrar syskon, morfarar och farmorar som fick se ett väldigt vackert ljusspel med Lucia spetsen.
Tonårskören som sjöng stämmor, de små barntimmebarnen som sjöng "Det lilla ljus jag har" för full hals och viftar med sina små tärneljus.
Stjärngossarna som vågade sjunga Staffansången.

Julfsten utanför kyrkan med Glögg, pepparkakor, korv o bröd, dans kring granen till dragspelsmusik, och sedan kom ju han, han med skägget...

Visst det var kallt, men alla verkade vara så nöjda och såg glada ut och stod och värmde sej vid eldarna som tonårsgruppen ordnat med!


Idag är jag trött (och lycklig!!!!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack du goa Trollmor!
Vill inte skriva direkt i min blogg vad som hänt med hänsyn till hans familj. Det handlar om att en go vän valt att lämna allt...han såg ingen annan utväg trots att allt var så himla bra (trodde iaf vi)
Skitjobbigt för alla men ännu värre tror jag att vi känner för att julen närmar sig. Jag hälsar iaf på dig ska du veta. Kram till dig.

Trollmor sa...

Camilla:Oj då förstår jag.
Tänk att inte se någon utväg...

Diverselådan! sa...

Klart du ska ha snöfall på bloggen. Mejla till mig på hallongrand4@hotmail.com
så vet jag vart jag ska skicka koden. (Och försök till förklaring hur man gör.)
Kram!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej igen!
Jag glömde ju skriva att jag tycker att du har en helhärlig utsmyckning på din sida. Underbart med snöflingorna. Vad det lät som en hellyckad julfest. Må så gott. Kram igen <3

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men nu tror jag att det har hänt nåt med mig...snöade det inte på din sida tidigare? Iaf har det blivit uppehåll nu. (kanke har jag sett fel???)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej ännu en gång...Jag var lite snurrig. Hälsade på hos Vita knutar en sväng innan jag var hos dig och det var där det snöade. Nu har vi rett ut det *skratt* Men det var iaf fint. Kram tredje gången gillt! ;O)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag ser det. Underbart! ! ! Jag skulle också vilja ha snö på min blogg. Var hittar man den?
Fast å andra sidan har jag jättemycket ute.Var rädd om dig.Kram