Lavendar Flying Butterfly

2 januari 2007

Det var den julen det...

Jaa go´vänner var ska jag börja?

två dagar fåre julafton känner jag att jag nog inte mår så himla bra; feber och ont i kroppen
men vi ska ha alla hemma hos oss denn julaftonen
ipren
ipren
ipren
var mitt mantra uder tre dagar
Julsfton gick bra 17 personer på jullunch!
Häää så stort är inte vårt kök egentligen, men vi fick plats!
MYCKET god mat och dryck
TOMTEN kom och hade med sej 6 (!) säckar med julklappar till de 6 barnen...tog sin lilla tid, om vi säger så.

Sedan några "pustautdagar"

På fredagen kom goda vänner och hade med sej bilder från när vi fjällvandrade i Grövelsjön

sucksuck
ser redan fram emot nästa resa!
(För ni hänger väl med ett år till?)
Tänk vad fint det är där, en bit av paradiset

Så kom nyårsafton men goda vänner med barn, det blev livat värre
Lillebror gjorde nu det som vi alla har fruktat att han ska göra sedan han lärde sej gå...
- tre kullerbytor nerför trappen
vår trapp är lång
och brant

Det var tur att inte jag såg det hela för då hade jag nog ringt efter ambulans...
han har nu den blåaste och störta bulan i pannan som JAG nånsin sett! Men han har inte ont, och vill helst inte prata om det hela.

Nyårsdagen var s e g
storasyster sa när det var dax att gå och lägga sej igen
- Det väldigt vilken lite dag det blev idag

Idag trodde jag att vardagen skulle vara här igen, med jobb och dagmamma
inte då
- Mamma, jag mår illa! örk Storasyster in på toa och kräks
jahaja det blev VAB istället för jobb!

1 kommentar:

Prinsessmamman sa...

Här blev det både lite natt o lite dag! Sov mellan 4 o 9. Åkte hem o slöade o slumrade till 1...

Tur att lillebror är mjuk i kroppen. Jisses, han kunde ju slagit sig halvt fördärvad...