Lavendar Flying Butterfly

9 november 2006

felvriden

Idag skulle jag tanka min bil
så ja åkte till den lokala tappen mitt i byn

Öppnar luckan framör tanklocket
jag kan inte öppna tanklocket
jag vrider och vrider
locket bara snurrar och så knäpper det lite konstigt

Tillslut ger jag upp och går in på verkstan och frågar om nån kan komma ut och hjälpa mej
-Det verkar ha gått ibaklås eller nåt
-Jajemän det ordnar vi säjer en av killarna och knallar med mej ut till bilen

Han tar ett tadigt tag om tanklocket och det lossar med en gång

-Eh sa jag
-Eh sa han Jo, tricket är att vrida locket åt rätt håll, du har skruvade åt fel håll, därför fickdu inte upp det

-Tack sa jag och log så soligt jag bara kunde



Jag har ju bara haft bilen i 8 år

Jag kan bara ana vad som hände inne på verksan efter at han gått in igen

Allvarligt talat.....

7 kommentarer:

Suss sa...

Nämen kära Trollmor! Vad här hänt??
Förvirrad igen???
Börjar bli orolig för dej nu... ;)

Trollmor sa...

Det är nog så att "det är mycket nu"....

Anonym sa...

Tänk att vara ett samtalsämne i fikarummet!!! Jag tror du bjuder på det, underbart!!!

Prinsessmamman sa...

Fniss fniss... eller snarare gapskratt!! Har du kört på luft eller gamla ångor förut eller vem brukar tanka hos er?! =)

Min svärmor åkte iväg med slangen kvar i bilen en gång... =) =)

Tina Högman sa...

Jag stod och tankade på preem en gång. Fast det kom ingen bensin. Jag sätter tillbaka slangen i hållare och gör ett nytt försök. Fortfarande ingen bensin. Tittar efter nån knapp det står 95 oktan på. Finns ingen. Tillslut går jag in på macken och säjer att det verkar vara fel på pumpen.
-Har du tryckt på knappen?
-Finns ingen knapp ju!
Vi går ut båda två, han trycker på knappen. Som inte finns.

Trollmor sa...

tina: you and me ;)

Sabina sa...

Hahahaahahaha, två helt hysteriskt roliga inlägg, min första tanke är , Skönt att jag inte är ensam:)

Det måste vara något i luften nu, för jag har hört flera som är förvirrade som F A N!!

Har vi inte alla ngn fastnat i biltanken???