Lavendar Flying Butterfly

14 augusti 2008

falling down

Lagom till jag kom till barnens dagmamma brakade ett oväder med åska, blixtar och ösregn löst. Mina barn är rädda för åskan märkte jag (och halva byn...)

Lillebror slängde sej om mina ben och skrek:

-Himlen går sönder, den kommer ramla neeeer!!!............

5 sekunder senare kom han på att Gösta är ute...

-Min katt ä ute! han kommer å dööööööööö!

Det hjälpte inte att jag försäkrade honom att Gösta säkert gått in till kossorna och har det torrt varm o skönt

-Näe han kommer å dööööööö! ylade han hela vägen hem

när vi öppnade dörren möttes vi av en yrvaken Gösta som legat inne och sovit hela dan...


-Lillelille tissen ja ätta dej lille tissen! Gullade lillebror medan tårarna torkade...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Guuud så gulligt.
Men åskan är inge kul alls, man kan ju förstå dom som e lite rädda=)

Tina Högman sa...

det var dramatiskt värre det...

Anonym sa...

Lille putte... vilken skräck...