Lavendar Flying Butterfly

24 mars 2006

...idag oxå

Så har vi varit hemma en dag till, idag var det lilltrollet som mådde sämst. Efter turen till mataffären så slocknade han. Jaa, den veckohandlingen var en historia i sej... förra gången jag var och handlade blev det avstämning, (annars tycker jag det är bra med självscanning) och bara för att jag hade glömt scanna in två påsar i stället för en, så blev det avstämning idag igen!!!!

Och kan man tro att det stämde? Näe, aldrig mer självscanning när båda trollungarna är med,

(särskilt inte som Tösabiten envisas med att tycka att hon kan hantera en egen liten vagn... som man sedan inte har en susning om vad hon har plockat i..) Genomsvettig och med lilltrollet grinande i vagnen och tösabiten på släptåg ut på parkeringen, där hon välter vagnen, det är ju inte dom stora hjulen på en barnkundvagn precis. Som tur var så var det som ramlade ut i snöslasket förpackat i plast, så det var inte hela världen.

Nu sitter jag i godanro på jobbet och ska göra deltagarlistor för aktiviteten i morgon...

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Jösses vilket äventyr! Ja, handla med barn är ingen hit. Som tur var så handlade jag själv inför pappans kalas för ett tag sen. I korgen låg varor för över 2000 kr och så blev det såklart avstämning... men det stämde!! Allt jäkla extrajobb att packa upp och ner... =(

Trollmor sa...

Men annars funkar det jätte bra tycker jag, slippa stå i kö...

Prinsessmamman sa...

Oh ja! När man slipper avstämning så!

Anonym sa...

Det är praktiskt med stora barn, de har full koll på scanningsprylen!!
Och aldrig har jag glömt scanna in nåt heller...! Svårt att tro, eftersom jag kan vara lite tankspridd ibland...!